Thursday, August 17, 2006

Vytáhl z náprsní tašky Stenströmovu fotografii

a položil ji před Moniku Granholmovou.
"Neviděla jste ho někdy?"
Prohlédla si fotografii a zavrtěla hlavou. Pak ji vzala do ruky a prohlédla si ji znovu a důkladněji.
"Vlastně viděla. V novinách. Ale tady vypadá líp."
Vrátila mu fotografii. a řekla:
"Britt se s ním rozhodně neznala. Skoro bych si to troufala odpřísáhnout. A že by dovolila někomu jinému než Bertilovi, aby ji doprovázel domů, to je vyloučeno. Prostě nebyla ten typ."
° Martin Beck si strčil náprsní tašku do kapsy.
"Třeba byli přátelé a..."
Energicky zavrtěla hlavou.
"Britt byla nesmírně korektní a velice plachá, a jak už jsem řekla, mužské společnosti se spíš vyhýbala. Kromě toho byla až po uši zamilovaná do Bertila a na jiného by se ani nepodívala.
Ani jako na kamaráda. Britt se nikomu nesvěřovala tak jako mně, s výjimkou Bertila ovšem. Říkala mi všechno. Je mi líto, pane komisaři, ale musí to být omyl."
Otevřela kabelku a vytáhla peněženku.
"Musím zase zpátky k těm svým nemluvňatům. Mám jich teď sedmnáct."